Friday, July 15, 2011

J'aime le blog de la parisienne/I love the blogs of Parisians

Salut, ma chérie! Aujourd'hui, un nouveau challenge: je serai blog dans francais et anglais a le meme temps. Je ne sais pas si ma instructor francais approuverait, mais, je vais tenter de toute façon. J'espère qu'elle vous plaira.

Hello, my friends! Today I have a new challenge for myself: I will be blogging in both English and French. I am not sure if my french teacher would approve, but, I am going to do it anyway! I hope you enjoy it.

Je trouvé deux blogs d'anglophones dans Paris il y a quelque temps. J'aime lire ces blogs. Le deux femme ecrit dans deux tres différent styles. Le premier blogs dans anglais, et elle chroniques de sa vie à Paris ... et non pas le Paris dans Texas! elle dit avec véhémence. Elle est Jordan, une planificateur d'événements. Elle ecrit au sujet de tout. Les enfants, les partis, maillots de bain, tout cela et plus à trouver leur chemin dans ses articles. Mes messages favoris est le post vers le market francais et le parti au revoir du des nouveau amis du Jordan.

A while ago, I found two blogs by English speakers living in Paris. I love to read these blogs. These two women write very differently, but I still love them. The first one is written in English, and the lady chronicles her life in Paris...the Paris that is NOT in Texas! as she vehemently insists. This is Jordan, an event planner from San Francisco. She writes about pretty much every subject possible. Parties, kids, bathing suits, you name it. They all find a place in her blog posts. My favorite posts are about shopping in the local market and a going-away party for some of Jordan's friends.

Le deuxieme blog est le blog du une femme anglais. Il ne dit elle nom, mais, il ecrit dans angalis et francais--principalement francais. Elle ecrit petit poèmes, généralement accompagnées de photos. Un grand, grand nombre des photos. Elle est tres artistique, et elle photos saisir la vie quotidienne d'une belle manière. Il est tres, tres belle. Il est bien évident elle adore ses enfants. Vous vu le blog ici.

The second blog is by an English lady. She does not say what her name is. She writes in both English and French, but mainly in French. She posts little poems, and a lot of pictures. A TON of pictures. They are very artistic, and truly capture the beauty of everyday life. It is very very pretty. It is obvious that she loves her children very much. You can read her blog here.

Je ne sais pas si le deux femme ont rencontré. Mais, je l'ai trouvé intéressante que tout les deux utiliser «day» dans le nom de les blog. Elles savent que nous devons vivre au jour le jour. Il est vrai, non?

I do not know if these women know each other. I do find it interesting, however, that they both use the word "day" in the names of their blogs. They both know that we must take everything on a day by day basis. And that is true, no matter where you live.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...